Nissan-Navara.net banner

EGR-klep 🤨 euro 5 np300

14K views 14 replies 6 participants last post by  John scho np  
#1 ·
Hallo. Ik heb een probleem met mijn vrachtwagen. Mij is verteld dat de EGR kapot is. Het probleem dat ik heb, is een constant sissend geluid, alsof de uitlaat blaast. Ik heb de uitlaat bij 2 garages laten inspecteren en beide zeiden dat het in orde is, en het is mogelijk dat de EGR-klep lekt. Ik heb de EGR-klep gisteren uit de ecu laten verwijderen, maar het geluid is er nog steeds. Ik had geen waarschuwingslampjes aan voor de verwijdering en nog steeds niet daarna. Ik denk dat ze de klep niet konden sluiten omdat deze open vastzit. Ik zal een paar foto's toevoegen om te laten zien waar de lekkage vandaan komt. Kan iemand mij vertellen of deze pijp gerelateerd is aan de EGR? Ik denk dat de mijne zich ergens aan de linkerkant van de motor bevindt
Image

Ik kreeg het advies om die pijp af te doppen, maar de lekkage komt van de andere kant van die pijp, voor zover ik kan zien, dus ik denk niet dat het afdoppen van die pijp zal helpen, waarschijnlijk zal het sissende geluid erger worden omdat de gassen nergens heen kunnen? Ik kan die pijp zien als ik langs het voorwiel aan de bestuurderskant achter de veerpoot kijk, is dat EGR gerelateerd?

#6 ·
Had dit probleem opgelost. De pijp op de foto had een scheur. Enorme klus om op te lossen, de pijp loopt van het uitlaatspruitstuk naar de EGR-koeler. EGR aan beide uiteinden afgedopt, uitgeschakeld en klaar. Als Nissan deze klus had moeten doen, zou het £2k+ zijn geweest om de pijp te vervangen. Enorme klus om erbij te komen! Maar goed, terug naar normaal, verbeterde brandstofbesparing, geen vervelend gesis, gewoon het zoete geluid van de turbo's 😎

#12 ·
Had dit probleem opgelost. De pijp op de foto had een scheur. Enorme klus om op te lossen, de pijp gaat van het uitlaatspruitstuk naar de EGR-koeler. EGR aan beide uiteinden afgedopt, uitgeschakeld en klaar. Als Nissan deze klus zou doen, zou het meer dan £ 2.000 hebben gekost om de pijp te vervangen. Enorme klus om erbij te komen! Maar goed, terug naar normaal, verbeterde brandstofbesparing, geen vervelend gesis, alleen het zoete geluid van de turbo's 😎
Hoi mensen,

Dus ik heb hetzelfde probleem op de mijne, heb het sissen, meer als ik op boost zit, maar merkte ook af en toe kleine hoeveelheden uitlaatgas die uit de bestuurdersboog (VK) kwamen.
Verwijderde bestuurderswiel bij het doen van de remmen en merkte een gebroken actuatorklep op de koeler, sloot de klep tijdelijk en het sissen verdween, ziet eruit als een echt varken om erbij te komen en te vervangen...
Nog iemand dit gehad??

#13 ·
Hoi, heb een vergelijkbaar probleem ervaren. Grote knal gevolgd door een luid uitlaatgeluid. Ik heb de instructies uit de video gevolgd om de unit eruit te halen.
Het is een rotklus, vooral de hitteschildmoeren helemaal achterin de motor en de bouten achterin de erg en flexibele pijp. Het kostte me ongeveer 4 dagen om de unit eruit te halen en te vervangen. Eenmaal eruit ontdekte ik dat een spindel van een klep was afgebroken en eruit was geblazen. De vervangende unit kostte £ 395. Ik zou er goed over nadenken voordat ik dezelfde weg weer zou bewandelen als het ooit weer vervangen moet worden. Ik zou waarschijnlijk iemand betalen, ook al kost het, zoals in een eerdere post stond, meer dan £ 2.000
Image