Hallo. Ik heb een probleem met mijn vrachtwagen. Mij is verteld dat de EGR kapot is. Het probleem dat ik heb, is een constant sissend geluid, alsof de uitlaat blaast. Ik heb de uitlaat bij 2 garages laten inspecteren en beide zeiden dat het in orde is, en het is mogelijk dat de EGR-klep lekt. Ik heb de EGR-klep gisteren uit de ecu laten verwijderen, maar het geluid is er nog steeds. Ik had geen waarschuwingslampjes aan voor de verwijdering en nog steeds niet daarna. Ik denk dat ze de klep niet konden sluiten omdat deze open vastzit. Ik zal een paar foto's toevoegen om te laten zien waar de lekkage vandaan komt. Kan iemand mij vertellen of deze pijp gerelateerd is aan de EGR? Ik denk dat de mijne zich ergens aan de linkerkant van de motor bevindt
Ik kreeg het advies om die pijp af te doppen, maar de lekkage komt van de andere kant van die pijp, voor zover ik kan zien, dus ik denk niet dat het afdoppen van die pijp zal helpen, waarschijnlijk zal het sissende geluid erger worden omdat de gassen nergens heen kunnen? Ik kan die pijp zien als ik langs het voorwiel aan de bestuurderskant achter de veerpoot kijk, is dat EGR gerelateerd?
Ik kreeg het advies om die pijp af te doppen, maar de lekkage komt van de andere kant van die pijp, voor zover ik kan zien, dus ik denk niet dat het afdoppen van die pijp zal helpen, waarschijnlijk zal het sissende geluid erger worden omdat de gassen nergens heen kunnen? Ik kan die pijp zien als ik langs het voorwiel aan de bestuurderskant achter de veerpoot kijk, is dat EGR gerelateerd?