Nissan-Navara.net banner
21 - 40 of 59 Posts
Hey maat.

Ik ben hier net doorheen gegaan.
Met een gloednieuwe vacuĂĽm boostsolenoĂŻde is de boost van mijn D40 ongeveer 20 psi bij volle belasting.

Verzonden vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik gebruik een bluetooth obdII adapter en de torque pro app op mijn telefoon... ik weet niet zeker hoe nauwkeurig het is, maar de mijne maakt maar 18psi.

Om deze thread weer tot leven te wekken, voelt de mijne na alle filterwijzigingen soms alsof er helemaal geen boost is, het is gewoon vlak en trekt niet, maar gaat gewoon zachtjes mee, geen lampjes op het dashboard, sleutel uit en weer aan en alles is weer in orde, er is geen rook die ik kan zien en het voelt alsof de turbo gewoon niet is aangesloten.

Discussion starter · #24 ·
Dan is de boost control solenoid waarschijnlijk niet het probleem. Heb je een obd-adapter zodat je de boost met je telefoon kunt zien?
Zo niet, koop er dan een! Vrij goedkoop op eBay of Amazon.

Waarschijnlijk niet de boost control solenoid dan. Heb je een obd-adapter zodat je de boost met je telefoon kunt zien?
Zo niet, koop er een! Vrij goedkoop op eBay of Amazon.
Ik wil het probleem delen dat ik had met de SCV. Alle symptomen wezen op de klep en nadat ik een nieuwe had gekocht en deze wilde installeren, ontdekte ik dat mijn probleem niet de klep was, maar dat de slang die op de klep was aangesloten, versleten was, voornamelijk de uiteinden dichter bij de motorkap. Ik heb ze alle 3 vervangen en daarna was alles in orde.

Bedankt voor de reacties, maar het gebeurt niet zo vaak. Ik heb het één keer gehad sinds ik alle filters heb vervangen, dus ik zou geluk moeten hebben om het te zien gebeuren en ik heb een iPhone, dus het is meer gedoe om het op te lossen. Ik heb een lezer, maar weet niet zeker of het met mijn telefoon en de Torque-app zal werken.

Bedankt voor het schrijven. Ik hoop dat dit het probleem met de boost in mijn voertuig oplost en de zwarte rook stopt. Ik heb de egr-klep geblokkeerd omdat deze niet goed werkte en ik kreeg een beetje vermogen terug, maar nu produceert hij niet genoeg boost.

Hulp bij de boost control solenoĂŻde!

HĂ© jongens, ik hoop dat iemand kan helpen.
Ik heb de boost control solenoĂŻde verwijderd om hem schoon te maken om te proberen te helpen met het grote turbo gefluit waar ik last van had.

Ik heb hem eraf gehaald, reiniger in het gat gespoten, het gedroogd en weer vastgemaakt. Maar het voelt niet goed aan.
Dus hopelijk kan iemand me vertellen of ik hem wel goed heb teruggeplaatst?!

Image

Als ik de buizen van links naar rechts 1-3 noem:

1) gaat naar de turbo-actuator
2) gaat naar de luchtinlaat
3) gaat over de motor naar de vacuĂĽmpomp

Klopt dat?
Heeft dit het turbo gefluit verholpen, ik heb net de turbo van de mijne vervangen om te ontdekken dat het turbo gefluit er nog steeds is!!

Hallo mensen, dit lijkt misschien dom, maar ik kan de boostsolenoĂŻde niet vinden op mijn 61-platen Nav. Ik heb de luchtfilterbox eruit gehaald en kan hem nog steeds niet zien. Ik heb al een vervanging gekocht, dus ik heb iets om naar te verwijzen. Is er een andere locatie hiervoor dan laag bij de turbo?

Hoi mensen, dit lijkt misschien dom, maar ik kan de boostsolenoĂŻde niet vinden op mijn 61-platen nav, ik heb de luchtfilterbox eruit gehaald en kan hem nog steeds niet zien. Ik heb al een vervanging gekocht, dus ik heb iets om naar te verwijzen. Is er een andere locatie hiervoor dan laag bij de turbo?
Het is bevestigd aan de turbo zelf nr. 2 in de afbeelding, het is elektronisch en niet door vacuĂĽm aangedreven zoals de eerdere modellen

21 - 40 of 59 Posts