Ik dacht dat ik mijn ervaringen zou delen en hopelijk een paar van jullie wat geld zou besparen. Dit geldt alleen voor diesel Navara's en Pathfinders die tussen 2005 en 2010 in Spanje zijn geassembleerd.
Waar is de boost control solenoid voor ontworpen?
Het regelt de turbodruk, niet hetzelfde, maar vergelijkbaar met wat het doet voor een wastegate op een benzinemotor.
Waar zit het?
Onder de luchtfilterkast naast de dynamo
Hoe weet ik of het defect is?
U krijgt de volgende symptomen:
Hoe weet ik wanneer het defect is?
Vrij duidelijk wanneer het gebeurt:
Wat nu?
Twee dingen die u kunt doen:
Tip=Noteer welke van de drie rubberen buizen waar naartoe gaan, zodat u hem correct weer in elkaar kunt zetten.
Daarna zult u merken dat de truck veel responsiever is op het gaspedaal en sneller wegrijdt van kruispunten.
Persoonlijk, toen ik de mijne schoonmaakte, ging hij weer perfect werken, dus ik hoefde geen ÂŁ90 uit te geven voor een nieuwe. Nadat ik hem al had gekocht, besloot ik hem toch te monteren.
Als je van onderdeelnummers houdt, is dit de doos waarin de nieuwe van Milneroffroad kwam.
Een latere post van een van de leden laat zien hoe je de turbo-actuator kunt afstellen
www.nissan-navara.net
Waar is de boost control solenoid voor ontworpen?
Het regelt de turbodruk, niet hetzelfde, maar vergelijkbaar met wat het doet voor een wastegate op een benzinemotor.
Waar zit het?
Onder de luchtfilterkast naast de dynamo
Hoe weet ik of het defect is?
U krijgt de volgende symptomen:
- De truck voelt een beetje traag aan; je zult dit waarschijnlijk negeren omdat het geleidelijk gaat.
- U kunt af en toe merken dat de truck "van de turbo" af is en dat u moet terugschakelen om op gang te komen.
- U kunt wat rook krijgen bij het wegrijden van kruispunten (pas op, verschillende andere dingen kunnen dit ook veroorzaken)
Hoe weet ik wanneer het defect is?
Vrij duidelijk wanneer het gebeurt:
- Een grote rookwolk bij het wegrijden van kruispunten
- Gebrek aan vermogen, komt slechts tot 60 mph
- Als u een methode heeft om de boost te meten (bijv. Torque-app), ziet u bijna geen boost.
- Bij stationair draaien kan de boosthendel vrij langzaam op en neer bewegen als hij werkt, zo niet, dan beweegt hij helemaal niet - zie foto, het is de roestige stang onder het ooit gouden ding op de turbo.

Wat nu?
Twee dingen die u kunt doen:
- Koop een nieuwe boostsolenoĂŻde ÂŁ90 van Milners, het dubbele van een dealer
- Maak het schoon. Ik heb het eraf gehaald (zie foto) en ladingen carburateurreiniger in de gaten gespoten waar de rubberen buizen op aansluiten.
Tip=Noteer welke van de drie rubberen buizen waar naartoe gaan, zodat u hem correct weer in elkaar kunt zetten.
Daarna zult u merken dat de truck veel responsiever is op het gaspedaal en sneller wegrijdt van kruispunten.

Persoonlijk, toen ik de mijne schoonmaakte, ging hij weer perfect werken, dus ik hoefde geen ÂŁ90 uit te geven voor een nieuwe. Nadat ik hem al had gekocht, besloot ik hem toch te monteren.
Als je van onderdeelnummers houdt, is dit de doos waarin de nieuwe van Milneroffroad kwam.

Een latere post van een van de leden laat zien hoe je de turbo-actuator kunt afstellen

turbo boast lever
i have looked and looked, i have been on the garret turbo site. i have looked through the Haines book so many time and i can not reference to or the location of the turbo boost lever to check if my turbo is working as it should . HELP please